Bærekraftsrapport for Osen kommune

Osen kommune har nå sin egen bærekraftsrapport som gir oss mye nyttig statistikk om økonomisk, sosial og miljømessig utvikling. Både som innbygger og politiker i Osen, vil rapporten gi viktig innsikt om muligheter og styrker, svakheter og utfordringer.

Dette er et av flere kunnskapsgrunnlag for bærekraftig planlegging og utvikling i kommunen, og bidrar til det nasjonale kravet om FNs bærekraftsmål som grunnlag i arbeidet.

Indikatorene, hele 71 i tallet, vi nå får presentert er offentlig tilgjengelige data, som også kan følges over år. Indikatorene bør ses i sammenheng med hverandre, og enkel statistikk kan ofte kreve forklaring. Rapporten gir også oppsummeringer av ståsted, og hovedbilde av kommunen.

I rapporten er det trukket fram en suksesshistorie: Det gjelder hvordan Osen kommune har fått etablert en svært god ladeinfrastruktur for elbil!

Les hele rapporten her (PDF, 13 MB)